آداپتورهای آئودی بدون لحیم کاری Xhorse BCM2 در برنامه نویسی IMMO چیست؟ آیا پس از استفاده از این آداپتور هنوز برای محاسبه داده ها باید هزینه پرداخت کند؟ این دو سؤال رایجی است که مشتریان اخیراً می پرسند.
عملکرد اصلینسل پنجم سیستم ایموبلایزر فولکس واگن/ AUDI شامل A4 A5 Q5 A6L A8L Touareg و مدل های دیگر است. شکل ظاهری کلید به شرح زیر است:
دو نوع برای تطبیق این کلید ضد سرقت نسل پنجم وجود دارد:
1. بدون نیاز به همگام سازی داده ها
این نوع خودرو فقط باید اطلاعات ضد سرقت خودرو را به دست آورد تا کلید را اضافه کند و تمام کلیدهای گم شده را انجام دهد.
مدل نماینده: A4، A5 و Q5.
دو راه برای به دست آوردن اطلاعات ضد سرقت وجود دارد.
روش 1: برای آئودی A4، A5 و Q5 (-2012)
می توانید از VVDI برای خواندن مستقیم از OBD استفاده کنید و همچنین از VVDI PROG برای خواندن داده های رمزگذاری نشده D-FLSH و P-FLSH از BCM استفاده کنید و سپس از برنامه نویس VVDI2 برای رمزگشایی داده ها و دریافت داده های ضد سرقت برای تطبیق کلیدها استفاده کنید. این نوع BCM غیر رمزگذاری شده می تواند توسط VVDI PRO به طور مستقیم برای نگهداری کلون BCM استفاده شود.
روش 2: برای آئودی A4، A5 و Q5 (2012-)
پس از سال 2012 رمزگذاری، باید از آداپتور آئودی XHORSE برای خواندن داده های رمزگذاری شده BCM استفاده کنید و سپس از VVDI2 یا ابزار کلید به همراه تبلت برای تبدیل داده های ضد سرقت آنلاین برای تطبیق کلید استفاده کنید.
توجه: بازخوانی داده های رمزگذاری شده با استفاده از آداپتور XHORSE Audi فقط برای تطبیق کلید قابل استفاده است، نه برای تعمیر کلون BCM.
اگر از آداپتور بدون لحیم کاری Xhorse Audi برای خواندن اطلاعات همه کلیدهای گم شده استفاده نمی کنید، فقط از طریق OBD داده ها را برای محاسبه داده های ضد سرقت جمع آوری کنید. شارژ حدود 167 دلار آمریکا (500 دلار آمریکا بدون قفل جهت) است. اما با استفاده از این آداپتور می توان اطلاعات ضد سرقت را بدون هیچ هزینه ای به دست آورد.
2. نیاز به همگام سازی داده ها
برای تطبیق کلید این وسایل نقلیه باید همزمان داده های سرقت و داده های همگام سازی را به دست آورد.
مدل نمایندگی: A6 A8 Touareg
در مورد اضافه کردن کلید، با استفاده از VVDI2 یا رایانه لوحی، مهم نیست که پایه کدام سال می تواند داده های ضد سرقت را از OBD به دست آورد و سپس داده های همگام سازی را از کلید ماشین مشتری دریافت کند، بدون استفاده از برنامه نویس برای خواندن داده های BCM، نسبتاً مناسب است. ساده برای کار
مورد 1: برای A6 A8 Touareg (-2012)
اگر همه کلیدها گم شوند، برخی از خودروهای دارای گیربکس CVT قبل از سال 2012 می توانند از VVDI PROG برای خواندن داده های BCM و تبدیل آن به داده های ضد سرقت استفاده کنند. سپس، طبق مراحل در VVDI2 و رایانه رایانه لوحی، شبکه میتواند دادههای همگامسازی را محاسبه کند (خودروهای کمی هستند که میتوانند از دستگاههای خود برای محاسبه دادههای همگامسازی استفاده کنند. و نیاز به داشتن مهارت خواندن اطلاعات رایانه موتور قفل جهت دارد. اتصال کوتاه خط ارتباطی ABS. انجام آن بدون هیچ تجربه ای توصیه نمی شود).
مورد 2: برای A6 A8 Touareg (2012-)
پس از سال 2012، BCM خودرو رمزگذاری شده است و فقط آداپتور آئودی با استفاده از XHORSE می تواند داده ها را بخواند. پس از خواندن داده ها، باید از VVDI2 و رایانه لوحی برای تبدیل داده های ضد سرقت استفاده شود. پس از به دست آوردن اطلاعات ضد سرقت، می توانید با خواندن مجدد قفل جهت و رایانه موتور از دستگاه برای محاسبه داده های همگام سازی برای تکمیل تطبیق کلیدهای گم شده استفاده کنید. اگر نمی توانید عملیات فوق را انجام دهید، باید از یک تکنسین حرفه ای بخواهید که داده های همگام سازی را محاسبه کند.
تفاوت بین خواندن اطلاعات ضد سرقت از BCM با و بدون آداپتور بدون لحیم XHORSE AUDI به شرح زیر است:
جمع آوری داده ها از طریق OBD و خواندن داده ها و محاسبه داده های سنکرون توسط آداپتور XHORSE، قیمت فعلی حدود 130 دلار آمریکا است.
در غیر این صورت، اگر فقط داده ها را از طریق OBD جمع آوری کنید و داده های همزمان را بدون خواندن داده ها توسط آداپتور XHORSE محاسبه کنید، قیمت فعلی بیش از 500 دلار آمریکا است.
منبع: https://blog.uobdii.com/xhorse-bcm2-audi-solder-free-adapters-using-tips/
CGDI Prog BMW اضافه می کنیم.
اگر یک Mini Cooper F56 با ماژول BDC دارید، یک کلید جدید توسطابتدا بیایید ماشین و سوئیچ استارت را تست کنیم.
موتور ماشین خیلی خوب کار میکنه عالیه!
باشه سوئیچ رو خاموش کن
در مرحله بعد، ماژول BDC را جدا می کنیم، ماژول BDC را حذف می کنیم و آنها را روی پلت فرم تطبیق می دهیم. سپس از برنامه نویس کلید CGDI BMW استفاده کنید
ماژول BDC در پای راست صندلی کمک راننده قرار دارد. حتی یک پیچ در آن وجود ندارد.
حذف آن آسان است. پس از برداشتن پوشش بالایی، سپس همه شاخه ها را بردارید و ماژول BDC را می توان خارج کرد.
سپس به سکو برگردید و مرحله بعدی را انجام دهید.
پوشش ماژول BDC حذف شده است. تراشه 8 پین 95256 روی آن قرار دارد.
ما می خواهیم داده ها را در این تراشه بخوانیم و بنویسیم و سپس BDC را پیش پردازش کنیم.
تراشه روی آن چسب دارد. قبل از خواندن داده ها باید چسب را برداریم.
چسب پاک کن را روی تراشه بیندازید و از سواب پنبه ای برای تمیز کردن تراشه استفاده کنید.
ابتدا تراشه 95256 را به تجهیزات وصل کنید
پلت فرم تست FEM/BDC، برنامه نویس کلید CGDI Prog BMW، ماژول BDC را وصل کنید
برق و ولتاژ و تمام دستگاه ها کار می کنند.
اکنون نرم افزار CGDI BMW را برای کار باز می کنیم.
مطابقت کلید FEM/BDC را انتخاب کنید
برای به روز رسانی برنامه ECU قبل از تطبیق کلید، دستور را دنبال کنید و مطمئن شوید باتری ماشین انرژی کافی دارد و کابل دستگاه را در طول فرآیند برنامه ریزی متصل نگه دارید. روی "بله" کلیک کنید
رمزگذاری پشتیبان با موفقیت انجام شد
سپس گزینه دوم را علامت بزنید «استفاده از آداپتور EEPROM برای خواندن داده های تراشه 8 پین FEM/BDC: لطفاً FEM/BDC را از ماشین جدا کنید (باید برق را قطع کنید)، و گیره تراشه آداپتور را به درستی به تراشه 95128/95256 وصل کنید. FEM/BDC
داده ها را با موفقیت بخوانید و داده ها را در دسکتاپ ذخیره کنید و یک پوشه ایجاد کنید. دستگاه درخواست می کند که گیره را از تراشه بردارید.
FEM/BDC را در ماشین نصب کنید (نگهدارنده تراشه باید از تراشه خارج شود)
این اطلاعات کلیدی را نشان می دهد. اکنون که پردازش این ماژول را با موفقیت ثابت می کند.
کلید را کمی حرکت دهید و دوباره کلید را بگذارید
این اطلاعات کلیدی را در مورد نرم افزار CGDI BMW ارائه می دهد. اکنون رمز عبور، ISN، کد همگام سازی کلید و کد DME را دارد.
داده ها را ذخیره کنید
برای بستن کلید جدید به ناحیه القایی کلید زیر فرمان، دستور را دنبال کنید.
کلید برنامه با موفقیت انجام شد و موقعیت کلید 5 با موفقیت اضافه شد.
در نهایت، ماژول BDC را به ماشین برگردانید و تست کنید که آیا خوب است.
جدا کردن و نصب آن آسان است. نیازی به نگرانی در مورد دوشاخه نیست. اگر دوشاخه اشتباه باشد، نمی توان آن را وارد کرد. نصبش سخت نیست
کلید اصلی و کلید جدید برنامه ریزی شده را امتحان کنید، هر دو به خوبی کار می کنند.
در نهایت برای تشخیص باید از CGDI BMW استفاده کنیم. به DTC بروید و بررسی کنید که آیا همه چیز درست است یا خیر. اگر DTC دارد، برای پاک کردن آن بروید.
یک دستگاه بررسی کننده سایش عمق آج تایر و دیسک ترمز با قابلیت لیزر است که اندازه گیری سایش سریع و دقیق را در اختیار کاربران قرار می دهد. سایش دیسک ترمز را بدون نیاز به درآوردن لاستیک اندازه گیری کنید. دارای صفحه نمایش لمسی 1.65 اینچی AMOLED فوق شبکیه چشم است که منحنی های داده اندازه گیری را در زمان واقعی نمایش می دهد. TBE200 تجزیه و تحلیل سایش ناهموار و پیشنهادات تعویض و نگهداری دقیق را برای سرویس سریع تایر ارائه می دهد. دوربین های دوگانه TBE200 به کاربران امکان می دهد ساییدگی و آسیب تایر را مستند کرده و شماره شناسایی تایر (TIN) را اسکن کنند. از این ابزار به طور جداگانه یا با ITS600 برای مشاهده و چاپ گزارش های دقیق TPMS استفاده کنید. Autel MaxiTPMS TBE200(E)
ویژگی های Autel MaxiTPMS TBE200(E):
1. 2022 جدیدترین آزمایشگر ترمز لاستیک 2 در 1 Autel TEB200E
MaxiTPMS TBE200 یک آزمایشگر لیزری (دقت 0.1 میلی متر) عمق آج تایر و سایش دیسک ترمز 2 در 1 است. Autel TBE200E نسخه ارتقا یافته TBE100E اسکن DOT اضافه شده، اطلاعیه انقضای لاستیک، جستجوی فراخوان تایر، گرفتن عکس از ساییدگی و آسیب تایر و غیره است. اندازه گیری کامل آج، تقریباً از همه انواع لاستیک پشتیبانی می کند، گزارش تست جامع (Need ITS600E).
2. تشخیص سایش عمق آج تایر و دیسک ترمز
چرا TBE200E را انتخاب کنید؟ Autel MaxiTPMS TBE200E نه تنها یک بازرس لیزری با دقت اندازه گیری 0.1 میلی متر است، بلکه اندازه گیری ها را به صورت گرافیکی نیز نمایش می دهد. اندازه گیری عمق آج / سایش دیسک ترمز بدون برداشتن چرخ ها برای تعمیرگاه ها و تعمیرگاه ها راحت است. Autel tpms tbe200 4 نتیجه ممکن را ارائه می دهد (خاکستری، سبز، زرد، قرمز) که درجات وضعیت سایش/ساییدگی تایر را نشان می دهد، می تواند تجزیه و تحلیلی را برای اطمینان از ایمنی رانندگی شما ارائه دهد.
3. تجزیه و تحلیل سلامت تایر در زمان واقعی
عمق خوان آج Autel TBE200E تجزیه و تحلیل سایش را ارائه می دهد و منحنی های داده های اندازه گیری را در زمان واقعی و مشاوره خدمات بر روی صفحه نمایش لمسی Super Retina AMOLED خود با وضوح بالا 1.65 اینچی نمایش می دهد. صفحه نمایش گرافیکی تمام رنگی سایش را نشان می دهد و توصیه های خدماتی از جمله تعویض لاستیک و دیسک ترمز، چرخش لاستیک و تراز 4 چرخ را ارائه می دهد. افزودن DOT اسکن، اطلاعیه انقضای لاستیک، توابع جستجوی فراخوان تایر به شما کمک می کند تا داده های تایر را آسان تر دریافت کنید.
4. تقویت TBE200E با ITS600E
وقتی با ابزار ITS600E TPMS جفت شود، TBE200E عملکرد بهینه ای را ارائه می دهد. هنگامی که با ITS600E استفاده می شود، TBE200E از صفحه بزرگتر ITS600E برای جمع آوری اطلاعات ساییدگی آج لاستیک و دیسک ترمز استفاده می کند، آن را با اطلاعات TPMS از ITS600E ترکیب می کند تا گزارش های سلامت خودرو جامعی را ارائه دهد که شامل اطلاعات دقیق برای هر دو منطقه خدماتی است. این گزارش ها را می توان چاپ و ارائه کرد یا به عنوان سوابق برای تعمیرکار نگهداری کرد.
5. پوشش گسترده خودرو
ابزار Autel TBE200E TMPS نه تنها از 99 درصد وسایل نقلیه از جمله خودروهای سواری، خودروهای آفرود و تجاری پشتیبانی می کند، بلکه با تقریباً همه انواع تایرها (گودیر، کانتیننتال، بریجستون، دانلوپ و غیره) موجود در بازار سازگاری دارد.
نحوه استفاده از Autel MaxiTPMS TBE200(E):
مرحله 1: دکمه پاور را به مدت طولانی فشار دهید تا ابزار روشن شود.
مرحله 2: انجام بررسی آج لاستیک: در صفحه اصلی کار، روی نماد بررسی آج ضربه بزنید و ابزار را روی سطح تایر قرار دهید. دکمه پاور را کوتاه فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که خط لیزر عمود بر کانال های لاستیک است. صفحه نمایش داده های اندازه گیری در زمان واقعی را نشان می دهد، برای مشاهده جزئیات به سمت چپ بلغزانید.
مرحله 3: نتایج احتمالی برای اندازهگیریها: وضعیت سایش با رنگ نماد نشان داده میشود: یک نماد خاکستری نشان میدهد که تایر تست نشده است. سبز نشان می دهد که لاستیک در شرایط خوبی است
مرحله 4: کالیبراسیون: در صفحه اصلی کار، روی نماد کالیبراسیون ضربه بزنید و سر مغناطیسی را روی جدول کالیبراسیون قرار دهید. دکمه پاور را فشار دهید تا شروع شود. 1-2 دقیقه صبر کنید تا کالیبراسیون کامل شود.
فرکانس کالیبراسیون: کالیبراسیون هر دو ماه یکبار توصیه می شود. در صورت مشاهده انحرافات یا افتادن ابزار یا به نحوی سوء استفاده از ابزار، باید کالیبراسیون فوری انجام شود.
بیشتر بدانید:
https://www.uobdii.com/wholesale/autel-maxitpms-ibe200e-tire-brake-examiner.html
ما بهترین اسکنرهای OBD2 را در سال 2022 برای مقایسه انتخاب کردهایم، نه تنها عملکرد، بلکه قیمت. جدول مقایسه شامل Vident iEasy 310Pro، Thinkcar OBD500، CGSULIT SC301، AUTOGEN و اسکنر OBD2 قدرت پلیس. بیایید نگاهی بیندازیم که چه تفاوت هایی بین آنها وجود دارد.
بهترین مقایسه اسکنر OBDII 2022
https://uobdii.blogspot.com/2022/03/2022-most-cost-effective-obd2-scanners-recommended.html
تفاوت
قیمت
نیروی پلیس < Vident iEasy 310Pro < Thinkcar OBD500 < CGSULIT SC301 < اسکنر AUTOGEN OBD2
پارامتر
Vident iEasy 310Pro، Thinkcar OBD500، CGSULITSC301 نیازی به باتری ندارند و مستقیماً از درگاه OBDII شارژ می شوند.
هر دو AUTOGEN و Police Strength به یک باتری برای شارژ نیاز دارند.
Vident iEasy 310Pro دارای 3 رنگ برای انتخاب است در حالی که CGSULIT دارای 2 رنگ و بقیه فقط یک رنگ دارند.
ابعاد و وزن:
قدرت پلیس < Vident iEasy 310Pro ≈ CGSULIT SC301 < AUTOGEN < Thinkcar OBD500
کارکرد
قدرت پلیس < Thinkcar OBD500 < CGSULIT SC301 ≈ AUTOGEN < Vident iEasy 310Pro
فقط Vident iEasy 310Pro از راهنمایی تعمیر و نگهداری، واحد اندازه گیری و سفارشی کردن رابط بوت پشتیبانی می کند در حالی که دیگران این کار را نمی کنند.
هر دو Vident iEasy 310Pro و AUTOGEN دارای 11 حالت عملکرد OBDII/EOBD هستند در حالی که بقیه فقط 10 حالت دارند.
هر دو ماژول پشتیبانی Vident iEasy 310Pro و CGSULIT SC301 وجود دارند در حالی که بقیه ماژولهای پشتیبانی ندارند.
Vident iEasy 310Pro، CGSULITSC301 و AUTOGEN از تست مؤلفه پشتیبانی میکنند در حالی که سایرین این کار را نمیکنند.
Vident iEasy 310Pro، AUTOGEN، باتری تست استحکام پلیس پشتیبانی می کند در حالی که دیگران این کار را نمی کنند.
شباهت ها
همه پشتیبانی برای تشخیص سیستم موتور
همه از کدهای خواندن و پاک کردن، i/m یک دکمه، جستجوی DTC، چاپ داده، داده زنده، فریم فریم، بررسی اطلاعات خودرو پشتیبانی می کنند.
همه از چند زبان پشتیبانی می کنند.
همه از به روز رسانی های رایگان مادام العمر پشتیبانی می کنند.
همه دستگاه های دستی هستند و حمل آن آسان است.
نتیجه
به طور کلی، Vident iEasy 310Pro مقرون به صرفه ترین کدخوان OBD2 در میان آنها است. تقریباً تمام عملکردها را پوشش می دهد، با اکثر زبان ها پشتیبانی می شود. در همین حال، سبک، جمع و جور و 3 رنگ برای انتخاب است. از نظر قیمت، مقرون به صرفه و رقابتی است.
Police Strength ارزان ترین است اما ویژگی های بسیار کمی نسبت به سایرین دارد.
اکثر اسکنرهای AUTOGEN دیگر در بازار موجود نیستند.
بنابراین، Vident iEasy 310Pro ابزار اسکن OBDII است که ما توصیه می کنیم.
GM MDI2 را دارم. آیا امروز آن را با tech2win تست کردم، اما نمی توان به چندین ماژول، مثلا ماژول کیسه هوا، متصل شد. این ماژول از پروتکل UART استفاده می کند. آیا کلون MDI2 واقعاً قادر به مدیریت پروتکل UART است؟ آیا می توانم برای برقراری ارتباط با ماژول ایربگ تلاش کنم؟
سلام، من در همین حینراه حل:
در tech2win تنظیماتی برای سرکوب زمان اتصال وجود دارد. به این ترتیب tech2win به جای دادن خطای اتصال به MDI گوش می دهد. پس از چندین بار تلاش، موفق شدم اطلاعات را از ماژول ایربگ خارج کنم. پروتکل برای این GM UART است.
اتصال خیلی پایدار نیست و نیاز به تلاش دارد، اما در نهایت می توان داده ها را خواند. بنابراین مشکل من حل شد!