CGDI Prog MB است.
در اینجا یک گزارش آزمایشی جدید در موردبا استفاده از مجموعه آداپتورهای Xhorse VVDI Prog EZS و ابزار برنامه نویسی CGDI MB، کلیدی را برای مرسدس بنز W169 A کلاس بدون کلید برنامه ریزی کردیم.
محصولات مورد استفاده:
برنامه نویس کلیدی بنز CGDI MB
این می تواند کلید یدکی و تمام کلیدهای گم شده را در تمام مدل های مرسدس انجام دهد.
Xhorse VVDI Prog با همه آداپتورها (شامل آداپتورهای Benz EIS/EZS)
آداپتورهای VVDI Prog Benz EIS/EZS طیف بسیار خوبی از آداپتورها برای انجام سناریوهای کلیدی گم شده در مرسدس بنز هستند.
کلید از راه دور
بیا شروع کنیم!
من EIS خود را از خودرو خارج کردم. این یک w169 است که آخرین مدل قدیمی مرسدس کلاس A است.
من دو پیچ را برداشتم و جعبه را باز کردم.
سپس کاری که انجام می دهم این است که آداپتور مربوطه را از مجموعه آداپتور Xhorse BENZ ess دریافت می کنم.
W169 را روی آداپتور نشان می دهد. فقط یک طرف می تواند روی تخته بنشیند.
فقط به معنای واقعی کلمه تخته من را روی پین هایم قرار دهید به آرامی آن را فشار دهید و فقط گیره های کوچک را بچرخانید تا آن را محکم کنید.
خیلی ساده است. اکنون ایمن شده است.
مرحله 1: خواندن داده های EIS توسط Xhorse VVDI Prog
بعد این است که برنامه نویس VVDI Prog را با آن وصل کنید و از طریق کابل USB به رایانه متصل شوید.
نرم افزار VVDI Prog را باز کنید
4 IMMOBILIZER، Benz، و EIZ W169 V1-ST12 (ADAPTER) را انتخاب کنید
سپس به خواندن EIS بروید و داده ها را دریافت کنید.
عملیات با موفقیت انجام شد و فایل را ذخیره کنید.
مرحله 2: اضافه کردن کلید توسط CGDI MB
کار بعدی این است که کابل USB را از VVDI Prog جدا کرده و آن را به CGDI Prog MB وصل کنید.
نرم افزار CGDI MB را باز کنید
فایل EIS را که به تازگی ذخیره کرده ایم بارگیری کنید
همه داده ها در حال حاضر در ابزار MB از EIS است. از قبل رمز عبور را دریافت کرده است زیرا ما آن را مستقیماً از EIS خواندهایم. ما رمز کاربری برای دریافت رمز عبور نداریم.
سپس "ذخیره داده های EIS" را فشار دهید
داده های اصلی را با موفقیت ذخیره کنید
بعد چیزی که اکنون به آن نیاز داریم تولید فایل کلید است
فایل EIS را که به تازگی ذخیره شده و رمز عبور در آن وجود دارد، بارگیری کنید.
سپس v051 را انتخاب کنید، زیرا 41 برای بدون کلید است.
شیار کلید 3 را برای تولید انتخاب کنید.
به سرور متصل است و فایل کلیدی را ایجاد می کند که روی کلید جدید ما نوشته می شود.
فایل کلید را پس از تولید ذخیره کنید.
در نهایت، من می خواهم کلید را بخوانم/بنویسم.
کلید جدید را در دستگاه CGDI MB قرار دهید.
این یک کلید کاملاً جدید است زیرا هیچ ssid و موقعیت کلیدی ندارد. پس این خوب است.
باز کردن فایل/نوشتن را انتخاب کنید
دستور را بخوانید و فایلی را که برای نوشتن ایجاد شده است انتخاب کنید.
فایل را با موفقیت بنویسید، سپس کلید را دوباره بخوانید.
اکنون کلید ssid دریافت شده و در موقعیت قرار گرفته است.
به طور کامل انجام شده است.
من 2 فرستنده PCF7936 از یک فروشگاه اینترنتی محلی خریدم.
هدف: یک کلید جدید اضافه کنید
برنامه نویس کلید فیات برای استفاده:
1. SBB: ناموفق
SBB کار نکرد، در افزودن کلیدها به BSI کاملاً خوب است، همان کاری که MultiEcuScan (MES) و Delphi Cars می توانند انجام دهند.
2. زدبول: شکست خورد
زد بول هم کلید و هم فرستنده را می خواند اما نمی خواهد آن را شبیه سازی کند. نرم افزاری که با Zedbull ارائه شده بود را نصب کردم و بعدا با EFFI آن را امتحان کردم اما باز هم موفق نشدم.
ترانسپوندر شبیه سازی ربطی به هیچ کدام از eeprom در ماشین شما ندارد و البته کلون zedbull نمی تواند id46 را کلون کند.
خوب است بدانید:
اگر تراشه های اشتباه خریداری شود، zedbull به تراشه pcf7936 کلون نمی شود زیرا pcf7936 یک تراشه برنامه نویسی obd است و یک تراشه شبیه سازی نیست، بنابراین آنها باید تراشه شبیه سازی صحیح را خریداری می کردند که توسط zedbull پشتیبانی می شود.
علاوه بر این، zedbull نمیتواند تراشههای id46 را بدون کمک یک جعبه شبیهسازی id46 اضافه شده که به zedbull متصل شده است، شبیهسازی کند، بنابراین بدون این جعبه اضافهشده، او هنوز نمیخواهد این کلید را با آن حتی با نوع تراشه درست شبیهسازی کند.
3. زدفول: خیلی گران است
zedfull original (نه zedbull) اگر چیزی حدود 5000 دلار به خاطر بیاورم است که بیشتر ماشین ها را پوشش می دهد و شما را قدم به قدم راهنمایی می کند.
بهترین برنامه نویس فیات کی برای خرید با قیمت ارزان تر چیست؟
انتخاب 1:
فقط کلید واقعی خود را با استفاده از multiecuscan خود یاد بگیرید (پنجره های پاپ آپ مربوط به این اطلاعات را خواهید دید) و آنها همه کلیدهای ارائه شده را پاک می کنند.
در مورد شبیه سازی کلید واقعی خود بهترین و ارزان ترین روش vvdi mini obd tool + xhorse super chip است.
گزینه 2:
شما می گویید 2 عدد تراشه pcf7936 را از یک فروشگاه اینترنتی خریداری کرده اید، نمی توانید به تراشه pcf7936 کلون کنید، اگر می خواهید کلید خود را شبیه سازی کنید، به یک تراشه شبیه سازی نیاز دارید، نه یک تراشه pcf7936، چه تراشه شبیه سازی بستگی به کیت مورد استفاده شما دارد، سیلکا تراشه gti، تراشه keyline ck100، تراشه tpx4، تراشه CN، تراشه فوقالعاده xhorse، تراشه کودک مفید و غیره، برای شبیهسازی تراشه به یک تراشه شبیهسازی نیاز دارید که توسط ابزار شبیهسازی شما پشتیبانی میشود.
شما می توانید برای یافتن داده های پیش کد و پین کد با ابزار مناسبی که این کار را انجام می دهد، bcm dump را بخوانید، سپس تراشه های pcf7936 خود را از قبل کدگذاری کنید و سپس آنها را از طریق obd برنامه ریزی کنید، اما یک برنامه نویس مناسب برای انجام این کار بسیار ارزشمندتر از پرداخت هزینه یک قفل ساز خودکار است. کار را برای شما انجام دهد
شما در پیدا کردن برنامه نویسی مشکل خواهید داشت که داده های bcm را با obd بخواند و تراشه آماده برای برنامه نویسی را با obd برای پولی که می خواهید خرج کنید از قبل کدگذاری کند، اکثر ابزارهایی که قادر به انجام این کار هستند بین 2000 تا 6000 پوند برای شما هزینه دارند، بسته به اینکه آیا شما فقط می خواهید تراشه را رمزگذاری کنید یا می خواهید ریموت را نیز رمزگذاری کنید.
برای خواندن فایل dump توسط eeprom به یک ابزار خواندن eeprom و مهارتهای لحیمزدایی مناسب برای حذف و لحیم کاری مجدد نیاز دارید، سپس به یک ابزار خواندن dump مناسب نیاز دارید که بتواند دادههای پیشکد را بخواند و اگر میخواهید کنترل از راه دور را نیز از قبل کدگذاری کنید، کلید را از پیش کد کنید. سپس یک ابزار تخلیه مانند tmpro با مجوز مربوطه.
شبیه سازی بهترین مسیر شما است، zedbull می تواند تراشه را شبیه سازی کند اگر جعبه محاسبه id46 را نیز داشته باشید، یک جعبه جداگانه که zedbull برای محاسبه کلون به آن نیاز دارد. ابزار کلید کوتاه xhorse، kdx2 از keydiy نیز اینها را به تراشه های شبیه سازی مربوطه خود شبیه سازی می کند، این واحدها کمتر از 300 پوند هستند، اما شما فقط می توانید یک تراشه را شبیه سازی کنید.
شما قصد ندارید آن را با آنچه در حال حاضر دارید شبیه سازی کنید، جعبه id46 برای zedbull قبلاً 400 پوند بود، مطمئن نیستید که اکنون چیست یا حتی اگر هنوز موجود باشد.
شما آن را با obd با چیزی که در حال حاضر دارید کدنویسی نمی کنید، شما به یک ابزار برای خواندن bcm و یک ابزار dump برای از پیش کدگذاری تراشه مانند vvdi prog نیاز دارید.
شناسه شخصی از شخصی استفاده می کند که قبلاً روی کیت سرمایه گذاری کرده است تا کار را برای شما انجام دهد.
شما می توانید کلید از پیش کدگذاری شده را از فروشنده اصلی سفارش دهید و آن را با آنچه که دارید رمزگذاری کنید، اما گزینه ای بسیار عزیزتر از یک قفل ساز است که خودتان آن را انجام می دهید.
گزینه 3:
اولین چیز، کنترل از راه دور را فراموش کنید، برای کسی که در کار نیست بسیار دشوار است.
دوم، فرستندههای فیات از پیش کدگذاری شدهاند، به این معنی که یک فرستنده باید با استفاده از دادههای Immo خوانده شده توسط OBD یا برنامهنویسی از BCM آماده شود. در مورد خاص شما، فیات پاندا دارای یک BCM زیمنس است، داخل یک MCU حاوی داده های Immobilizer است، این یک 9S12 است، و دوباره این برای یک مبتدی نیست.
پس از اینکه ترانسپوندر با Immo Data از BCM از پیش کدگذاری شد، باید با کد پین روی خودرو برنامه ریزی شود.
اگر ترانسپوندر از پیش کدگذاری نشده باشد، روی ماشین برنامه ریزی نمی شود.
کلیدی که در یک جلسه برنامه نویسی روی ماشین برنامه ریزی نشده باشد، توسط BCM در لیست سیاه قرار می گیرد و ماشین دیگر هرگز آنها را نمی پذیرد.
راه حل شما این است که ترانسپوندر اصلی خود را شبیه سازی کنید، برای این کار به یک ابزار شبیه سازی (VVDI Keytool، KD X2، Handy Baby و غیره) و یک ترانسپوندر خاص که برای شبیه سازی استفاده می شود، نیاز دارید، به عنوان مثال، هر تولید کننده فرستنده مخصوص به خود را دارد. ، VVDI از XT27 برای شبیه سازی استفاده می کند.
Xhorse VVDI2 چه کار کنم؟
سوال: من یک آئودی R8 2008 با دو کامپیوتر موتور دارم. یکی معیوب است و باید آن را تعویض کنم، بعد با استفاده از برنامه نویسمهندس Xhorse پاسخ داد:
مرحله اول: نرم افزار VVDI2 VAG را باز کنید، روی "عملکرد ویژه" کلیک کنید، Component protect (A4 / A5/A6/ A8/Q5/Q7/Allroad) را انتخاب کنید.
سپس، خواهید دید که نرم افزار VVDI2 VAG از این انواع ECU پشتیبانی می کند:
Audi A6/Q7 (2004 – 2009) -07 – سر کنترل (MMI)
Audi A6/Q7 (2004 – 2009) -09 – Central electric (ILM Fahrer)
Audi A6/Q7 (2004 – 2009) -0E – Media Player 1 (MP3 CD Changer)
Audi A6/Q7 (2004 – 2009) -18 – گرمکن کمکی
Audi A6/Q7 (2004 – 2009) -46- ILM مسافر جلو (ILM Beifahrer)
Audi A6/Q7 (2004 – 2009) -06- سرنشین حافظه دار
Audi A6/Q7 (2004 – 2009) -36- ماژول حافظه (صندلی راننده)
Audi A8 (2003 – 2006) -17- خوشه ابزار
آئودی A8 (2003 – 2010) – 06 – مسافر حافظه دار صندلی
آئودی A8 (2003 - 2010) - 36 - ماژول حافظه (صندلی راننده)
Audi A8 (2003 – 2010) -47 – DSP Bang & Olufsen
مرحله 2: به "Adapt unit unit" در زیر "Special Function" بروید.
این تصویر منوی "Adapt unit module" است.
Xhorse VVDI2 VAG نسخه: https://www.uobdii.com/wholesale/vvdi2–basic-function-plus-vw-and-audi-5th-immo.html
مدل و سال خودرو: 2017 BMW M2 (F87) با تمام کلیدهای گم شده
علامت:
به محض شروع فرآیند فلش FEM، نرم افزار فریز می شود. حالا زن مثل ماهی بیرون از آب مرده است. هیچ پیامی در ماشین یا روی نیمکت وجود ندارد.
کاری که انجام دادم و خبرهای خوب و بد دریافت کردم:
من یک فم جدید دقیقاً به همان شماره قطعه خریدم اما از سال 2016 سه سری (F31). من فلش زن دست دوم ساخته شده باکره و تطبیق با ماشین و کد یک کلید جدید.
خبر خوب این است که ماشین روشن می شود و خوب رانندگی می کند. خبر بد این است که چراغهای جلو کار نمیکنند، پنجرهها درست کار نمیکنند، زیرا دکمه را فشار میدهید تا پنجره پایین بیاید، بالا میآید و دکمه را فشار میدهید تا پنجره بالا بیاید پایین میرود. و از آنجایی که BMW M2 کوپه است، وقتی در را باز می کنید، بیوه ها به طور خودکار اندکی پایین نمی آیند. همچنین یک خطای قفل دیفیک عقب روی داشبورد داشته باشید. برای بدتر کردن اوضاع، من کدگذاری اصلی FA/VO را ندارم.
راه حل:
انتخاب 1.
من از Autel 908pro استفاده می کنم که ابزار کد نویسی خوبی است و کد ori را از سرور توسط vin دریافت می کند. همچنین FA بهروزرسانیهایی در مورد این فرآیند دریافت میکند.
اگر فردی با autel را می شناسید، این یک راه آسان برای برگرداندن آن به حالت اولیه است.
در غیر این صورت به کدنویسی دستی در fem نیاز خواهید داشت.
روش کدگذاری Autel MS908 Pro BMW FEM:
PS: با پیروی از راهنمای روی صفحه، کار با آن آسان است.
گزینه 2. بار VO را به esys و کد FEM، که باید تمام باشد
گزینه 3. شما می توانید FA اصلی را با vin در برخی از وب سایت ها دریافت کنید.
کد FA در هر دو FEM و REM ذخیره می شود.
FEM اصلی است و REM پشتیبان است.
FA را از REM به FEM بازیابی یا کپی کنید.
خوب است بدانید:
F87 دارای ماژول های بسیار بیشتری نسبت به F30 است بنابراین شما دچار سردرد می شوید. حتی اگر FA را کپی کنید، برخی از ماژولها موجود نیستند و برخی از آنها گم شدهاند.
انجام تعداد زیادی سری F فقط زمانی است که به مشکل بر می خورید و لزومی ندارد که تقصیر شما باشد.
روش خوب این است که همیشه پشتیبان گیری از FA و SVT انجام دهید و حتی برای به روز رسانی ها محاسبه کنید، سپس بازیابی همه چیز آسان است.
به دنبال ابزاری هستید که اعداد ISN را در BMW تغییر/خواند و بنویسد؟ بهترین و گرانترین آنها Microtronik AutoHex BMW پیشرفته است، سپس Xhorse VVDI Pro، Yanhua Mini ACDP، CG AT200، CGDI FC200 و غیره.
گزینه گران قیمت: Microtronik AutoHex BMW
بررسی: Hexprog در مجموع برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت، اما به مراتب بهتر است و عملکردهای بسیار بیشتری دارد. حدود یک سال است که از Hexprog استفاده می کنم - بهترین ابزاری که تا به حال خریداری کرده ام، ارزشش را دارد.
خواندن BMW ISN از CAS، DME، و DDE با نرم افزار Autohex II BMW:
نرم افزار Autohex II BMW به دلیل داشتن نرم افزار کاربرپسند و همچنین پوشش DME و DDE در خودروهای BMW، Mini و Rolls Royce از سال 2003 تا به امروز، یکی از بهترین ابزارهای BMW ISN Editors محسوب می شود.
خواندن و نوشتن BMW ISN را می توان از نرم افزار Autohex II استفاده کرد: CAS DME ISN Manager، این عملکرد پیشرفته می تواند کارهای زیر را انجام دهد:
خواندن و نوشتن ISN برای CAS1، CAS2، CAS3 و CAS3+ (ISN 2 بایت، 4 رقمی).
خواندن و نوشتن SK (ISN 128 بیت، 32 رقم) برای CAS1، CAS2، CAS3 و CAS3+.
تمام DME ISN را برای سری E بخوانید (ISN 2 بایت، 4 رقمی).
خواندن تمام DME SK (ISN 128 بیت، 32 رقم) به جز MSS65 در سری E، از نوشتن SK در اکثر این DME ها پشتیبانی می کند.
بیشتر DDE ISN (2 بایت ISN، 4 رقم) را در سری E (2003-2006) بخوانید.
خواندن و نوشتن همه DDE SK (ISN 128 بیت، 32 رقم) در سری E (2006 و بالاتر).
ISN را برای EGS 6HP در سری E بخوانید و به طور خودکار با CAS مطابقت دهید.
BMW ISN را برای اکثر DMEهای BOSCH در سری F بخوانید و بنویسید.
خواندن و نوشتن ISN در CAS:
برخی از شمارههای قطعه CAS3+ قبل از خواندن/نوشتن BMW ISN به سیستمافزار CAS نیاز دارند. قبل از انجام هر عملیاتی در CAS ISN، پیامی از Autohex Software دریافت خواهید کرد تا به شما در مورد استفاده از این عملکرد اطلاع دهد.
برای انجام ویرایش BMW ISN برای CAS: از CAS DME ISN Manager، گزینه 1 را انتخاب کنید، پنجره ای مانند زیر دریافت خواهید کرد:
CAS ISN: 4 بایت (8 رقم) ISN است، 4 رقم آخر نشان دهنده DME ISN است، DME هایی که فقط 4 رقم ISN دارند (مانند MSV70، ME9N45، DDE 5،...) قدیمی در نظر گرفته می شوند، در حالی که مجموع 8 رقم نشان دهنده است. 6HP EGS ISN.
CAS SK: 16 بایت (32 رقم، 128 بیت) ISN است، این ISN جدیدی است که در همه DMEها و DDEهای جدید استفاده می شود (MSV80، MSD81، MSS60، MEV17_2، MEVD172Y،...)، همچنین نشان دهنده ISN در EGS 8HP است.
از این پنجره می توانید این اطلاعات را در فایل ذخیره کنید و همچنین ISN ذخیره شده را از DME یا CAS بارگیری کرده و در CAS فعلی بنویسید.
BMW ISN را در DME و DDE بخوانید و بنویسید:
همانطور که قبلا توضیح داده شد، دو نوع BMW DME/DDE ISN، کوتاه و بلند وجود دارد.
Autohex II از ISN زیر پشتیبانی می کند:
رقم DME / DDE E سری 4:
D62M57A0، D62M57B0، D60PSA0، D50M57A0، D50M57E1، D60M47A0، D60M57A0، MEV9N46L، ME9N45، ME9N62، ME9E65_6، N730LMS، N730SL، ME9E65_6، N730SLT
ISN طولانی سری DME /DDE E (SK):
MSV80، MSD80، MSD81، MSD85، MSD85Y، MSS60، MEVD176K، ME17N45، MED17_2، MED17_2N، MEV17_2، MEV17N46، MEVD174K، MEVD174KW، MV1722، MVD1722، MEVD172، MEVD1724، MEVD1725، MEVD172Y، MEVD17KW، D70N47A0، D70N47B0، D71N47A0، D71N47B0، D71N47C0، D71N47D0، D72N47A0، D72N47B0، D73N47A0، D73N57A0، D73N57B0، D73N57C0، D73N57D0.
ISN طولانی سری DME /DDE F (SK):
MSD85، MSD87، MSV90، MEVD1723،
MEVD172Y، MEVD172، MEVD1724، MEVD1725، N63TU_L0، N63TU_R0، S63TU_L0، S63TU_R0، EDC17C41، EDC17C09، EDC17CP45،
EDC17CP49، EDC17C50، EDC17C56، EDC17C76
DME ISN (SK) در همه DME/DDEهای بالا خوانده/نوشتن می شود.
MDG1 در بنچ: DME_83T1، DME_841، DME_841H، DME_861، DME_88T0، DDE803
و DME ISN (SK) در اکثر MDG1 Ecus در سری F BMW خواندن/نوشتن می شود.
اگر وضعیت حالت ISN را Read/Write می بینید، می توانید ISN را به صورت زیر مطابقت دهید:
-ISN را از DME/DDE قدیمی بخوانید و آن را به عنوان فایل ذخیره کنید (به تصویر بالا مراجعه کنید).
DME/DDE معیوب را با اهداکننده جایگزین کنید.
-ISN ذخیره شده را از DME/DDE اصلی در این Ecu بنویسید.
-به برنامه نویسی Indiv بروید و Ecu را برنامه ریزی کنید (اختیاری است، یا حداقل باید کدنویسی کنید).
-شما انجام دادید! ماشین رو روشن کن.
در مورد DME فقط خواندنی (MSD81، MSD85،…)، راه حلی برای تغییر ISN BMW در این ماژول ها از طریق حالت بوت ISN Tricore با استفاده از ابزار Autohex II وجود دارد.
Xhorse VVDI Prog می تواند ISN را در BMW بخواند و بنویسد
VVDI2 در bmw تغییر نمی کند. من به جای Xhorse vvdi prog می روم.
Xhorse VVDI Pro قادر به خواندن برخی از کدهای ISN (N20 N55 B38 B48 و غیره) است.
VVDI Pro می تواند ISN زیر را بخواند:
EDC17C56(N57) (آداپتور ecu بوش)
EDC17C56(N57) (آداپتور ecu بوش)
EDC17C50_Fxx(B37/B47/N47K(آداپتور ecu بوش)
EDC17C76 [N47/N57] (آداپتور ecu بوش)
EDC17CP49 (B47/N57) (آداپتور ecu بوش)
MEVD17_2_3 (B38) (آداپتور ecu بوش)
MEVD17_2_K(B38) (آداپتور ecu بوش)
MEVD17.2.4 Exx(N20) (آداپتور ecu بوش)
MEVD17.2.4_Fxx(N20) (آداپتور ecu بوش)
MEVD17.2.5 (N38) (آداپتور ecu بوش)
MEVD17.2.6 (N55) (آداپتور ecu بوش)
MEVD17.2.8 (N63/S63K بوش ecu آداپتور >
MEVD17.2.9_Exx(N20) (آداپتور ecu بوش)
MEVD17.29_Fxx(N20) (آداپتور ecu بوش)
MEVD17.2.H (N63/S63) (آداپتور ecu بوش)
More info: https://uobdii.blogspot.com/2022/01/best-tool-to-change-read-write-isn.html