UOBDII BLOG

تشخیص خودکار ، برنامه ریزی کلیدی ، بارگیری نرم افزار OBD

UOBDII BLOG

تشخیص خودکار ، برنامه ریزی کلیدی ، بارگیری نرم افزار OBD

XTool X100 Pad3 BMW FEM 95128 Reading NO لحیم کاری

نحوه استفاده از XTool X100 Pad3 داده‌های BMW FEM 95128 را بدون جدا کردن تراشه می‌خواند.

تجهیزات ابزار:

برنامه نویس کلید تبلت Xtool X100 Pad3


آداپتور خواندن اطلاعات تراشه ضد سرقت BMW FEM-BDC 95128/95256


آداپتور XTool X100 Pad3 EEPROM (در بسته Xtool X100 Pad3)

برد EEPROM (در بسته Xtool X100 Pad3)

ارتباط:

با Xtool X100 Pad3، Eeprom Adaper، برد Eeprom، BMW FEM-BDC 95128/95256 Chip Data Reading آداپتور 8 پین، برد BMW FEM 95128 متصل شوید.

مرحله 1:

تبلت Xtool X100 Pad3 را باز کنید، عملکرد ویژه را انتخاب کنید - آداپتور EEPROM- EEPROM

سپس Read/Write Eeprom - Adapter Eeprom - 95CXX series - 95128 - Read Eeprom Data را انتخاب کنید

قبل از خواندن، از شما خواسته می شود که فایل را ذخیره کنید، نام فایل را بگذارید و روی OK کلیک کنید، شروع به خواندن کنید.

خواندن با موفقیت BMW FEM 95128 توسط Xtool X100 Pad3. آدرس ذخیره فایل را نشان می دهد. و شما می توانید ویرایش یا نه را انتخاب کنید.

راهنمای ویدیویی:

https://www.youtube.com/embed/Y_ou-au8ILU

کلون گیربکس Yanhua Mini ACDP Ford DPS6 با ماژول 26

آموزش کلون گیربکس مینی ACDP فورد DPS6 با ماژول 26 Yanhua:

نیاز دستگاه:

1. ACDP Host
2.OBDP+ICP

3.کابل 20 پین

4. برد رابط فورد DPS6 (ماژول 26 Yanhua)


Yanhua ACDP Module26 از کلون گیربکس دوکلاچه 6 سرعته برای Ford Focus، Ecosport، Fiesta، Aspire، Figo و غیره پشتیبانی می کند.

ارتباط:

برد رابط را نصب کنید، کلاه جامپر روی آداپتور OBP+ICP را به سمت "CAN-R" JOIN کوتاه کنید.

پس از اتصال، برنامه ACDP را باز کنید.

فورد - گیربکس کلون - DPS6 را انتخاب کنید (لطفاً توجه داشته باشید که در صورت عدم ورود به گروه تکنسین، هنگام کار از دوستان تکنسین کمک آنلاین دریافت نخواهید کرد)

مرحله 1: سیستم و خواندن چیپ را وصل کنید (لطفاً ACDP را با گیربکس وصل کنید و از اتصال پایدار شبکه اطمینان حاصل کنید و دستگاه را در حین کار بیرون نکشید)

مرحله 2: خواندن/نوشتن داده ها - اطلاعات پشتیبان کامل، فایل را ذخیره کنید

مرحله 3: اتصال را قطع کنید

پس از اتمام قطع اتصال: کامپیوتر گیربکس DSP6 جدید را وصل کرده و برای نوشتن داده های اصلی آماده شوید.

اتصال دوباره

سپس Read/Write data - Full Write Data، فایل داده اصلی که در مرحله قبل ذخیره شده را انتخاب کنید.

بعد از Write Chip data، صفحه قبلی را برگردانید - Disconnect.

قطع اتصال به پایان رسید، شبیه سازی کامپیوتر گیربکس فورد DPS6 انجام شد.
راهنمای ویدیویی:

https://www.youtube.com/embed/Rer5UEk531A



ECU Bench Tool یک ابزار خدمات نیمکت جهانی است. نرم افزار آن به طور خودکار می تواند انواع ecu و حافظه را تشخیص دهد، که به کاربران کمک می کند تا فرآیند نوشتن و خواندن ECU را ساده کنند. از آنجایی که به کاربران امکان دسترسی به حافظه های موجود را می دهد،  می توانید به صورت جداگانه داده های مورد نظر را از طریق نرم افزار بخوانید/نوشت کنید.

ECU Bench Tool در حال حاضر پشتیبانی می کند:

حالت Bench: Bosch MEDC17 بر اساس ریزپردازنده TriCore.
حالت نیمکت: Bosch MD1 MG1 بر اساس ریزپردازنده Motorola MPC5777 / Aurix TC2xx
حالت نیمکت: Bosch EDC16 و بر اساس ریزپردازنده Motorola MPC5xx.
حالت بنچ: VAG/VOLVO MED9 بر اساس ریزپردازنده موتورولا MPC5xx (مارک های دیگر با استفاده از ME(D)9 در حال حاضر پشتیبانی نمی شوند، در نسخه های بعدی اضافه خواهند شد)

در اینجا آموزش های ECU Bench Tool Reading Audi MED9.1 / BMW MG1 EEPROM و Flash است:

ابزار ECU Bench Read BMW MG1 Eeprom and Flash 

ابزار نیمکت ECU خواندن Audi MED9.1 EEPROM و Flash

راهنمای اتصال آداپتور داده گیربکس GODIAG GT107

کیت GODIAG GT107 ECU IMMO یک آداپتور اتصال گیربکس DSG است. مهندسان تعمیر و نگهداری DSG گیربکس می توانند ECU DSG Gearbox را شبیه سازی، تشخیص و تعمیر کنند و همچنین می توانند داده ها را برای ECU گیربکس DSG از طریق PCMFlash، PCMTuner و Kess V2 بخوانند، بنویسند و تنظیم کنند.

آداپتور GODIAG GT107 DSG Gearbox Data Read/Write از اتصالات زیر پشتیبانی می‌کند:

رنو DC0/DC4 Gen2

هوندا LUK UDCT

DQ200 (0AM) [WR/CK]

DQ250C (02E) [RD/WR/CK]

DQ250E/F (02E) [WR/CK]

DQ200MQB/G2 (0CW) [WR/CK]

DQ250MQB (0D9) [WR/CK]

VL300/V30 (01J/0AN) [WR/CK]

VL381 (0AW) [WR/CK]

DL501/G2 (0B5) [WR/CK]

خواندن DQ500 (0BH/0BT) [RD/WR/CK] هنگام استفاده از اتصال مستقیم.

بوت DQ200/MQB/G2 (MICRO) [RD/WR/CK]

DQ200/MQB/G2 Boot (EEPROM) [RD/WR]

بوت DQ250E/F/MQB (MICRO) [RD/WR/CK]

بوت DQ250E/F/MQB (EEPROM) [RD/WR]

VL300/V30 BSL (FLASH) [RD/WR/CK]

VL300/V30 BSL (EEPROM) [RD/WR/CK]

بوت VL381 (MICRO) [RD/WR/CK]

بوت VL381 (EEPROM) [RD/WR]

بوت DL501/G2 (MICRO) [RD/WR/CK]

DL501/G2 Boot (EEPROM) [RD/WR]

نمودار اتصال کارگاه تعمیر و نگهداری:

 

 

مراحل اتصال:

  1. گودیاگ GT107 را به ECU گیربکس مانند VAG، DQ250، DQ200، VL381، VL300، DQ500، DL501 برای رنو DC0/DC4 Gen2 و هوندا LUK UDCT متصل کنید.
  2. GT105 را وصل کنید و منبع تغذیه 12 ولت 2ADC را وصل کنید. (کلیدهای عملکردی GT105 IMMO باید بالا باشند.)
  3. سوئیچ آنالوگ GODIAG GT107 در صورت فشار ندادن در حالت "Auto" و در صورت فشار دادن در حالت "Manual" است (توجه: لطفاً حالت مربوطه را در نرم افزار برای خواندن داده ها انتخاب کنید)
  4. PCMFlash، PCMTuner J2534 passthru را وصل کنید.
  5. انجام عملیات خواندن و نوشتن داده ها.

نمودار اتصال مستقیم خودرو

مراحل:

  1. Godiag GT107 را به گیربکس ECU، VAG، DQ250، DQ200، VL381، VL300، DQ500، DL501 برای رنو DC0/DC4 Gen2 و هوندا LUK UDCT متصل کنید.
  2. آداپتور Godiag GT105 ECU IMMO Prog را وصل کنید و باتری 12 ولت خودرو را وصل کنید. (دکمه IMMO Godiag ECU IMMO Prog AD باید بالا باشد.)
  3. سوئیچ احتراق آنالوگ Godiag GT107 در صورت فشار ندادن در حالت «خودکار» است و در حالت «دستی» است، در صورتی که به پایین فشار داده می‌شود (توجه: لطفاً حالت مربوطه را در نرم‌افزار برای خواندن داده‌ها انتخاب کنید).
  4. PCMFlash، PCMTuner J2534passthru را وصل کنید.
  5. انجام عملیات خواندن و نوشتن داده ها.


تعریف اتصال رابط ECU گیربکس:

KESSV2: DQ200، DQ250، DQ500، نمودار اتصال

مراحل:

  1. Godiag GT107 را به گیربکس ECU DQ250, DQ200, DQ500 وصل کنید.
  2. Godiag ECUIMMOProg AD را با باتری خودرو یا منبع تغذیه 12v 3A  وصل کنید. (دکمه IMMO Godiag ECU IMMO Prog AD باید بالا باشد.)
  3. دستگاه kessv2 را وصل کنید و کلید GT107 را فشار دهید تا در حالت احتراق دستی قرار گیرد.
  4. سوئیچ مقاومت 120 اهم را فشار دهید.
  5. رایانه را وصل کنید و نرم افزار را برای خواندن و نوشتن داده ها باز کنید.

Work BOOT: از یک اتصال مستقیم به کانکتور واحد کنترل استفاده کنید، منبع تغذیه سوئیچینگ یا به صورت دستی (توصیه می‌شود) یا با استفاده از طرح کنترل خودکار برق، GODIAG GT107 DSG (تطبیق‌دهنده DSG با استفاده از گیربکس DSG) انجام می‌شود. ). در   کنترل دستی ، ورود به حالت راه‌اندازی ممکن است در اولین تلاش  اتفاق نیفتد.

 

DQ500 را بخوانید: فقط در صورت اتصال مستقیم!

توجه: منبع تغذیه باید به صورت دستی وصل شود، در حالی که فقط اشتعال باید روشن یا خاموش شود (پین 15)، مخاطب دوم باید دائماً وصل شود.

 

عملکرد در BSL با VL300 / V30: نیاز به حفاری یک سوراخ در حداقل قطر درپوش به منظور وارد کردن یک کاوشگر در آن دارد. کاوشگر به خط GODIAG GT107 DSG Gearbox Data   Adapter BOOT 1k Ohm GND (که در میزبان GT107 موجود است) متصل است. اتصال به خط     اجباری است و استفاده از برق خودکار برای «احساس سریع» پین روی برد بسیار توصیه می‌شود. عکس‌های زیر مکان حفاری و نقطه روی تخته را نشان می‌دهد که کاوشگر باید در آنجا برود..

نمودار پین اتصال جداسازی ECU