این مقاله در مورد نحوه اجرای کلون گیربکس نسل چهارم مرسدس بنز با Launch X431 Pad V / Pad VII Plus X-Prog3 GIII (نرم افزار به روز رسانی به برنامه نویس Immobilizer V10.06) است.
در اینجا به سراغ راهنمای عملیات می رویم:
نرم افزار برنامه نویس ضد سرقت را انتخاب کنید، برای ورود روی [OK] -> [OK] کلیک کنید.
برنامه نویس Immobilizer را همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است وصل کنید و 【گیربکس】-> 【Benz】-> 【VGS-NAG3】 را انتخاب کنید.
حجم داده خواندن/نوشتن فعلی زیاد است. برای بهبود پایداری ارتباط، لطفاً از USB برای اتصال استفاده کنید.
روی «OK» کلیک کنید، لطفاً ابتدا عملکرد [اتصال] را انجام دهید.
【مشاهده نمودار سیم کشی】 را انتخاب کنید، جعبه دنده اصلی را جدا کرده و برنامه نویس ایموبلایزر را با مهار وصل کنید.
قبل از انجام عملیات سایر عملکردها، لطفاً ابتدا عملکرد [اتصال] را انجام دهید تا بررسی کنید که آیا گیربکس به برنامه نویس متصل است یا خیر.
7. روی [OK] کلیک کنید و سپس روی [Backup full data] همانطور که در شکل 8 و 9 نشان داده شده است، برای پشتیبان گیری و ذخیره اطلاعات داخلی گیربکس اصلی کلیک کنید.
برای جدا کردن گیربکس اصلی و برنامهنویس ایموبلایزر، روی 【Disconnect】 کلیک کنید.
مرحله 5 و مرحله 6 را دوباره برای اتصال گیربکس خارجی با برنامه نویس ایموبلایزر انجام دهید.
روی [بازیابی اطلاعات کامل] کلیک کنید، داده های پشتیبان گیری شده در مرحله 7 را انتخاب کنید. برای نوشتن اطلاعات گیربکس اصلی در جعبه دنده خارجی، روی "بله" کلیک کنید.
در اینجا شبیه سازی گیربکس اساساً کامل شده است، اما برای اینکه مشخص شود آیا داده های گیربکس اصلی واقعاً در گیربکس خارجی نوشته شده است یا خیر، روی [Backup full data] کلیک کنید، از داده های گیربکس خارجی در این زمان نسخه پشتیبان تهیه کنید و کلیک کنید. [قطع اتصال]، و سپس برای بازگشت به رابط، روی دکمه بازگشت کلیک کنید.
روی 【مقایسه داده ها】 کلیک کنید و وارد رابط مقایسه داده ها شوید.
برای وارد کردن اطلاعات گیربکس اصلی ذخیره شده در مرحله 7 و داده های گیربکس خارجی ذخیره شده در مرحله 11 روی 【F1】، 【F2】 کلیک کنید.
همانطور که در شکل 20 نشان داده شده است، روی 【مقایسه】 کلیک کنید و در نهایت گیربکس خارجی را روی خودرو نصب کنید.
بسیار خوب، راه اندازی X431 Pad V Plus X-Prog3 / Launch Pad VII Plus X-Prog3 کار بسیار خوبی برای کلون گیربکس مرسدس بنز VGS-NAG3 انجام می دهد.
Autel دارای برخی ویژگیهای جدید هیجانانگیز برای دستگاههای Autel MaxiSys است: Maxisys MS908S Pro (نه MS908S)، MaxiSys Elite II، MaxiSys Elite، Maxisys Ultra، MS909، MS919 و غیره.
♦به روز رسانی نرم افزار تسلا در سطح جهانی:
پشتیبانی از عملکردهای اساسی از جمله پیام هشدار خواندن، اطلاعات ECU، داده های زنده، خواندن کدها و پاک کردن کدها، و همچنین 41 عملکرد ویژه داغ از جمله هشدار مجدد BMS، BMS Clear Contactor Stress Index، حالت سرویس EPB، ترمز خونی و سنسور خواندن/نوشتن TPMS شناسه مدل X و مدل S.
برای دسترسی به نرم افزار تسلا، لطفاً یک کابل آداپتور تشخیصی تسلا اضافی (حدود 129.99 دلار) تهیه کنید:
Autel 3 کابل در این کیت (LAN001، CAN001 و CAN002) می دهد، در راهنمای سریع، دستورالعمل هایی در مورد زمان و مکان استفاده از کابل، ابزارهای اضافی ممکن است مورد نیاز باشد. و در پشت راهنمای سریع، آنها دستورالعمل هایی در مورد محل اتصال ما دارند.
کابل های عیب یابی برای مدل های خودروی تسلا S و X شامل سه کابل است:
LAN001
– برای فعال کردن حالت کارخانه به پورت تسلا X861 (واقع در پشت دسته ابزار) متصل می شود (دسته ابزار باید جدا شود)
– برای عیب یابی خودروهای پس از ۲۰۱۵/سپتامبر به پورت X863 تسلا (واقع در زیر صفحه کنترل مرکزی) متصل می شود.
– برای عیب یابی خودروهای قبل از ۲۰۱۵/سپتامبر به پورت X863 تسلا (واقع در سمت چپ دسته ابزار) متصل می شود.
CAN001
– برای عیب یابی خودروهای پس از ۲۰۱۵/سپتامبر به پورت تسلا X437 (واقع در زیر صفحه کنترل مرکزی) متصل می شود.
CAN002
– برای عیب یابی خودروهای قبل از سال 2015/سپتامبر به پورت تسلا X437 (واقع در زیر صفحه کنترل مرکزی) متصل می شود.
لیست عملکرد Autel MaxiSys Tesla:
Autel Coverage Tesla (اکتبر 2021)
بسیار خوب، جدیدترین لیست عملکرد Autel MaxiSys Tesla را در سایت رسمی مشاهده کنید:
https://www.autel.com/vehicle-coverage/coverage2
هر یک از مدل های محصول Maxisys MS908S Pro / MaxiSys Elite II / MaxiSys Elite / Ultra / MS909 / MS919 را انتخاب کنید، سپس خودرو، مدل خودرو، سال و عملکرد / تابع فرعی را انتخاب کنید، سپس روی «جستجو» کلیک کنید.
به دنبال کابل های آداپتور عیب یابی تسلا هستید؟ تماس در www.uobdii.com.
Xhorse VVDI Key Tool Max برای تمدید این کلید استفاده میکنیم این است که ما در واقع مستقیماً روی تراشه PCF7953 لحیم شدهایم، بسیار خوب است که اشتباه نشود. با تراشه مجاورتی که پشت یک مربع بزرگ قرار دارد.
ما یک کلید دسترسی هوشمند توسط BMW داریم که این یک کلید پس از فروش است، بنابراین اصلی نیست، بنابراین روشی که ما ازشما بچه ها می توانید اینجا تراشه PCF7953 را در جلو ببینید، و در پشت ما تراشه مجاورتی داریم، مربع بزرگ در پشت، شما می توانید آن یکی را ببینید، بنابراین همانطور که گفتم وقتی روی تراشه کوچک لحیم می شود.
شما بچه ها می توانید ببینید که کلید هوشمند قفل شده است، شما بچه ها می توانید وضعیت قفل شده را بررسی کنید.
بنابراین برای استفاده مجدد از این کلید و استفاده از آن برای وسیله نقلیه دیگری، باید آن را تمدید کنیم تا به "عملکرد ویژه" برویم، "تجدید از راه دور" و سپس "BMW" را مرور کنیم. کلید ما "KR55WK49147 315MHZ" را انتخاب کنید.
حالا اگر کلید اصلی یا OEM است، می توانید از آداپتور استفاده کنید و بچه ها می توانید از نمودار اتصال استفاده کنید، اگر OEM باشد، اگر پس از فروش باشد، برای شما بی فایده است زیرا همه چیز در برد مدار در مقایسه با یکدیگر متفاوت است. به OEM.
من میروم و مستقیماً آن را روی تراشه PCF7953 راهاندازی میکنم، بنابراین شما بچهها میتوانید در VVDI Key Tool Plus خود، در ابزار VVDI mini key خود را نیز تمدید کنید.
اکنون برای تمدید آن به کابل لوازم خود نیاز دارید، خوب که با VVDI Key Tool Max خود دریافت کردید.
بگذارید خط را به شما نشان دهم، میتوانید ببینید که یک کابل قهوهای قرمز، سیاه، زرد و سفید دارد، سیمهای کوچک خوبی بیرون زده است، ما ادامه میدهیم و شروع میکنیم، اینها مستقیماً روی تراشه نیستند.
شما بچه ها می توانید اینجا را ببینید که ما یک لیست کوچک در سمت چپ PCF7953 داریم، این به ما می گوید که باید سیم قهوه ای خود را روی پین شماره 13، سیم قهوه ای خود را به پین شماره 26، سیم قرمز را به پین NO قرار دهیم. .10 و سیم زرد ما به پین شماره 25 .
خوب، پس برای باز کردن قفل این تراشه باید این کار را انجام دهید، باید ترتیبی را که لیست کوچک به ما می دهد دنبال کنید، من پیوند را ترتیب می دهم تا شما بچه ها بتوانید ادامه دهید و خود لیست را بررسی کنید، وسایل نقلیه مختلف تراشه های مختلف وجود دارد. که شما بچه ها می توانید تمدید کنید.
بنابراین شما بچه ها گیج می شوید، اعداد PCF7953 در واقع روی خود میکروچیپ نوشته شده است، بنابراین خواهید دید که من بهترین مهارت های دستمزد را تا به حال ندارم، اما با این حال من توانستم مانند شما بچه ها یک پل کوچک در 25 و 26 انجام دهم. می توانم ببینم و قرمز و سیاه من در نهایت فقط وین کوچک را از پین ها دنبال کردم. خوب است که یک نقطه لحیم کاری کوچک بپوشم که بتوانم سیم را راه اندازی کنم و این دقیقاً همان کاری است که من انجام دادم.
بنابراین من فقط باید ادامه دهم و سیمهای زرد و قهوهای خود را لحیم کنم، بچهها میتوانید ببینید که خوب است و انجام میشود، در غیر این صورت آنها دارند لمس میکنند، فضای خوبی وجود دارد، هیچ یک از لحیم کاریهای من روی 25 و 26 با پینهای دیگری تماس نمیگیرد، واقعاً اینطور است جدا من معتقدم کارم را خوب انجام دادم. بنابراین فقط ادامه دهید و فقط به تمرین ادامه دهید، تمرین باعث عالی می شود و این تنها راهی است که می توانید آن را انجام دهید. بسیار خوب، امیدوارم این به همه کمک کند.
بسیار خوب بچه ها، پس فقط مطمئن شوید که تمام لحیم کاری شما روی نقطه است، خوب هیچ چیز لمس نمی کند، در غیر این صورت این ارتباط برقرار نمی شود، چیزی را تمدید نمی کند، خوب، بنابراین همه چیز باید در محل خود باشد تا کار کند. همانطور که میتوانید نقطه کوچکی را روی ریزتراشه مشاهده کنید، پین NO.1 از آنجا شروع میشود.
خوب، پس ما همه چیز را سیم کشی کرده ایم، ادامه می دهیم و این دسترسی راحت را با VVDI Key Tool Max تمدید می کنیم.
ما به «عملکرد ویژه»، سپس «تجدید از راه دور»، سپس «BMW»، سپس «کلید هوشمند KR55WK49147 316 مگاهرتزی» می رویم، و در پایین میتوانید به محض اتصال همه چیز، دکمه «باز کردن» را ببینید. ما ادامه می دهیم و دکمه باز کردن قفل خود را فشار می دهیم، سپس می گوید تمدید از راه دور و تجدید موفقیت.
ما ادامه می دهیم و باید این کلید هوشمند را بخوانیم، مطمئن شویم که قفل آن باز است تا بتوانیم آن را به وسیله نقلیه دیگری برنامه ریزی کنیم.
ما ادامه میدهیم و همه این نقاط لحیم کاری کوچک را از بین میبریم، قرمز کوچک، سیاه کوچک، وقتی دوباره آن را در میآورید سریعتر انجام میشود، بسیار خوب، کل کار را انجام میدهیم، ما با VVDI Key Tool Max آن را ادامه دهید و بخوانید.
نگاهی عالی به وضعیت، قفل آن باز است. بنابراین اکنون میتوانیم جلو برویم و آن را به ماشین دیگری بیاوریم.
واقعاً آسان است، مطمئن شوید که نمودار اتصال را دنبال می کنید.
https://blog.uobdii.com/vvdi-key-tool-max-unlock-renew-bmw-pcf7953-remote/
هدف: خواندن کد پین، نیاز به ساخت یک کلید CE0536
اطلاعات کامل در عکس های زیر
تصویر 1: خواندن پین Fiat Scudo با VVDI Key Tool Plus، ناموفق بود
تصویر 2: 100% ID46 است
تصویر 3-4: کلید CE0536
در مورد سایر برنامه نویسان کلیدی مانند Autel IM508 یا Lonsdor چطور؟
خواندن کد پین Autel IM508 Fiat Scudo
شما نیاز دارید Autel IM508 خوب است
من فیات stilo 48 رو با اتول IM508 ساختم.
من فیات و پژو با اتول یا زد فول برای پین کد کار میکنم vvdi ندارم.
برای خواندن کد پین VVDI Key Tool Plus Fiat Scudo
بر اساس مدل یا نوع امتحان کردید؟
برای این مدل CAN است.
باید سیتروئن نوع 2 باشد یا حداقل اسکودوی 2007 که من امروز انجام دادم.
این زیر سیتروئن در Xhorse mini obd است.
خواندن کد پین Lonsdor K518ISE Fiat Scudo: تایید شد
لیست عملکرد ایموبلایزر فیات اسکودو در اینجا آمده است:
FIAT\Europe\Scudo\ -2007\Type 1 immobilizer,
FIAT\Europe\Scudo\ -2007\Type 2 immobilizer,
FIAT\Europe\Scudo\ -2007\Type 3 immobilizer,
FIAT\Europe\Scudo\2008 - کلید اضافه کنید
بسیار خوب، هر سوالی دارید، لطفا با این آدرس تماس بگیرید: https://www.uobdii.com/
ایمیل: Sales@UOBDII.com
واتس اپ: +86-13995696053
تلفن: +86 18971013460
اسکایپ: UOBD2.COM
GODIAG V600-BM بازخورد خوبی ارائه می دهند. برخی بهتر از ICOM Next آزمایش کردند، برخی آزمایش کردند BMW را روی نیمکت آزمایش کردند، برخی آزمایش کردند که می تواند به همه سیستم ها دسترسی داشته باشد و غیره.
کاربران بیشتر و بیشتری درباره ابزار تشخیصی و برنامه نویسی BMW
بررسی 1: بهتر از ICOM Next از BMW ISTA
از شما بسیار سپاسگزارم، من از این فرصت برای آزمایش بسیار هیجان زده هستم، از شما متشکرم که به من اجازه دادید با گودیاگ درگیر باشم.
من 9 دستگاه برای GODIAG V600-BM فروختم، همه مشتریان من می گویند که بهتر از ICOM Next از BMW ISTA است. تا زمانی که شروع به فروش آن واحدها نکرد، هیچکس از برند گودیاگ آگاه نبود. من بسیار مفتخرم که با شما همکاری دارم.
بررسی 2: تشخیص BMW روی نیمکت
GODIAG V600-BM با اتصال به پلت فرم تست GODIAG BMW FEM/BDC و ماژول ECU FEM که از خودرو جدا شده است، میتواند BMW را روی نیمکت تشخیص دهد (به تصویر زیر نگاه کنید).
تصویر 1: اتصال بین GODIAG V600-BM، ماژول FEM و پلت فرم تست گودیاگ.
تصویر 2: پلت فرم تست GODIAG BMW FEM/BDC
با این حال، VXDIAG VCX SE آزمایش شده است که با اتصال پلت فرم تست GODIAG BMW FEM/BDC و ماژول FEM قادر به تشخیص BMW روی نیمکت نیست.
بررسی 3 GODIAG V600-BM:
تشخیص 2008 328xi bmw: بله
ماژول چراغ جلو برنامه 535i 2012: بله
BMW x3 e83 bj. 11.2006 ارتباطات تمام سیستمی: بله
F900R و F900XR 2020: بله
خوب است بدانید:
1). پس از بازنشانی Godiag V600-BM، در صورت عدم موفقیت در تست خودرو، لطفاً با دنبال کردن این ویدیو مجوز را ارتقا دهید:
https://blog.uobdii.com/godiag-v600-bm-review-test-bmw-on-bench-win-icom-next/
2). لطفاً بررسی کنید که آیا سفتافزار Godiag V600-BM جدیدترین نسخه است یا نه، لطفاً ابتدا با دنبال کردن این راهنما، سیستمافزار را ارتقا دهید:
https://www.uobdii.com/upload/pro/21033116172491186724.pdf (صفحه 4 - صفحه 6)
سوال: به فایل درایور V600 و میانبر ثبت نام آن نیاز دارم.
پاسخ: لطفا مستقیماً نرم افزار تست خودروهای BMW را باز کنید.
خرید GODIAG V600-BM با نرم افزار ISTA-D 4.28.20 ISTA-P 3.68.0.0008 (500 گیگابایت HDD) را به شما توصیه می کنیم:
سوال: Godiag V600-BM رمز جفت شدن WIFI چیست، زیرا مشتری من هنوز نمی تواند با نرم افزار BMW فوگ خود را بسازد.
پاسخ: رمز وای فای 12345678 است
در حال ارتقا…
این مقاله در مورد نحوه استفاده صحیح از Godiag V600-BM است
بسیار خوب، برای هر گونه سوال در مورد Godiag V600-BM، برای راهنمایی از راه دور با www.uobdii.com تماس بگیرید.